– صنایع به طور متوسط ​​هر 3.7 سال یک ماه طول می کشد

– مشاغل می توانند انتظار داشته باشند که اختلال در زنجیره تأمین به طور متوسط ​​40 درصد از سود خود را هر سال طی یک دهه از بین ببرد ، در حالی که عواقب آن در حوادث شدید به طور قابل توجهی بیشتر است

– اگر شرکت ها ساختار شبکه های تأمین کننده خود را بازسازی کنند و دولت ها نسبت به این کار اقدام کنند ، ممکن است طی پنج سال آینده به سایر کشورها تغییر یابد. با این حال ، حرکت زنجیره های عرضه لزوما تنها راه برای ایجاد مقاومت نیست

نیویورک، 7 اوت 2020 / PRNewswire / – از بلایای طبیعی و حملات سایبری گرفته تا اختلافات تجاری ، ایجاد اختلال در صنعت تولید در سطح جهان متداول و شدیدتر شده است. امروز ، با توجه به بیماری همه گیر COVID-19 ، مشاغل و سیاستگذاران در حال بررسی روشهای خود برای ایجاد مقاومت در برابر شبکه های تولید هستند.

طبق گزارش جدید خطر ، انعطاف پذیری و تعادل در زنجیره های ارزش جهانی (خطر ، انعطاف پذیری و تعادل مجدد زنجیره های ارزش جهانی) از طرف موسسه جهانی مک کینزی (MGI) ، میزان سهام زیاد است. MGI 23 زنجیره ارزش صنعت را برای ارزیابی میزان مواجهه آنها با انواع خاصی از شوک ها از جمله بیماری های همه گیر ، درگیری ها ، حملات سایبری ، جنگ های تجاری ، بلایای طبیعی و خطرات آب و هوا مورد تجزیه و تحلیل قرار داد. بسته به موقعیت جغرافیایی ، عوامل تولید و متغیرهای دیگر ، صنایع همه از نظر میزان در معرض این شوک ها یکسان نیستند.

براساس فراوانی و هزینه اختلالات ، سناریوهای MGI نشان می دهند که شرکت ها در اکثر صنایع می توانند انتظار داشته باشند که شوک ها به طور متوسط ​​45٪ از درآمد خود را قبل از بهره ، مالیات ، استهلاک و استهلاک از بین ببرند. (EBITDA) هر سال به مدت یک دهه. یک واقعه شدید شدید می تواند منجر به خسارات مالی حتی بیشتر شود. به این تأثیرگذاری در خط پایین ، هزینه اضافی برای بازسازی دارایی های فیزیکی آسیب دیده ، از دست رفتن سهم بازار به سود رقبائی که قادر به ادامه فعالیت های خود هستند ، اضافه شده است ، اما همچنین آسیب های قابل توجهی اجتماعی همچون ضرر را به همراه دارد. زندگی ، تلفات شغلی ، کمبود کالاهای اساسی و خسارت به جوامع.

خبر مرتبط  ویجر دیجیتال مشارکت خود را با استفاده از برنامه مالی دایره ای برای افزایش گزینه های تأمین اعتبار و تسریع در گسترش بین المللی پلتفرم کارگزاری Crypto خود گسترش می دهد

غلظت جغرافیایی می تواند در صورت بروز شوک غالباً تنگناها را در زنجیره تأمین ایجاد کند. در واقع ، MGI 180 محصول را شناسایی کرده است که عمدتا از یک کشور واحد صادر می شوند ، که این مبلغ ارز سالانه 135 میلیارد دلار است. از طرف دیگر ، گرچه چند ملیتی بزرگ هزاران تأمین کننده دارند ، اما اکثر آنها دید کمی نسبت به ردیف اول این شبکه های محکم به هم پیوسته دارند.

بین 15 تا 25 درصد از جریان تجارت جهانی می تواند در میان مدت جابجا شود

آیا شرکت ها برای محافظت از خود زنجیره های تأمین خود را ترمیم می کنند؟ طبق گزارش ، بله و خیر. در واقع می توان یک منطق اقتصادی در مورد چگونگی تکامل زنجیره های ارزش صنعت ایجاد کرد. با توجه به مقیاس ، پیچیدگی و وابستگی متقابل زنجیره های ارزش ، حرکت آنقدرها آسان نیست که ممکن است یک شخص فکر کند.

MGI تخمین می زند که 15 تا 25 درصد از صادرات کالاهای جهان یا 2.9 تا 4.6 تریلیون دلار از نظر ارزش سالانه ممکن است در پنج سال آینده به کشورهای جدید منتقل شود. این فرض مبتنی بر فاکتورهای اقتصادی از جمله هزینه جابجایی تولید ، بلکه همچنین بر روی عوامل غیر اقتصادی مانند تغییر در سیاست دولت برای ارتقاء تولید داخلی کالاهایی است که برای امنیت اقتصادی کشور ضروری یا مهم تلقی می شود. کشور.

وی گفت: “چشم انداز یک تعادل مهم جغرافیایی در زنجیره های تأمین جهانی ، هم برای شرکت ها و هم برای کشورهایی که از دست می دهند بالقوه خطر محسوب می شود ، اما همچنین فرصتی بالقوه مهم برای کسانی است که موفق به گرفتن سهمی از این تولید هستند. . این می تواند عواقب قابل توجهی برای رشد آینده و چشم انداز اشتغال داشته باشد ، “گفت: یک مؤسسه جهانی موسسه مک کینزی ، سوزان لوند. “با این وجود زنجیره های تأمین هزاران شرکت تجاری مستقل ، منعکس کننده تخصص ، دسترسی به بازارهای مصرفی در سراسر جهان ، هزینه های قابل توجه غرق شده و روابط طولانی مدت را لمس می کنند. فروش دریایی کار ساده ای نیست. “

خبر مرتبط  IAS برای تأمین ایمنی برند در سراسر شبکه مخاطبان LinkedIn انتخاب شده است

برای جذب بیشتر فعالیت های تولیدی ، کشورها نیاز به توسعه اکوسیستم های تأمین کننده قوی ، مهارت های تخصصی نیروی کار ، زیرساخت های قوی و یک محیط تجاری جذاب دارند.

چندین مرحله وجود دارد که کسب و کارها برای ایجاد انعطاف پذیری می توانند انجام دهند و بسیاری از آنها از کارآیی خودداری نمی کنند

با این حال ، تاب آوری فقط تغییر در جایی که کالاها ساخته می شوند نیست. گزینه های عملیاتی و ساختار شبکه تأمین کننده سازمان می تواند آسیب پذیری در برابر اختلال را افزایش یا کاهش دهد. روشهای متداول مانند تأمین منابع مالی از یک تأمین کننده واحد ، استفاده از ورودی های سفارشی با تعداد کمی جایگزین و گرفتن بدهی قابل ملاحظه می تواند در صورت عدم توجه به تأثیر مالی شوک را بزرگ کند. سطح خطر فعلی

از جمله اقداماتی که شرکتها می توانند انجام دهند ، می توان به نقشه برداری دقیق از زیر سطوح زنجیره تأمین آنها و پیوند دیجیتالی آنها برای شفافیت بهتر ، تقویت ظرفیت تولید انعطاف پذیر در چندین سایت اشاره کرد ، افزایش سهام و همچنین تقویت ترازنامه آنها.

بیماری همه گیر COVID باعث می شود تا در شرایطی که ساختارهای هزینه از یک کشور به کشور دیگر تغییر می کند و هنگامی که فناوری های دیجیتال انقلابی در صنعت تولید جهانی درگیر می شوند ، عمل کنند.

خبر مرتبط  Alithya گزارش تولید شدید جریان پول و حاشیه های میان رنج COVID-19 را نشان می دهد

وی ادامه داد: شوك در زنجیره تأمین پدیده جدیدی نیست. با این حال ، تجربه COVID باعث شده است که شرکت ها درک کنند که برای به حداقل رساندن خطرات خود باید کارهای بیشتری انجام دهند. “گفت: شریک ارشد و مدیر جهانی شیوه های عملیاتی در مک کینزی ، کتی جورج. وی گفت: “در گذشته ، مقاومت در اغلب موارد به ضرر بهره وری بوده است. با این حال ، این دیگر نباید امروز اینگونه باشد. هم اکنون شرکت ها از ابزارهای جدیدی برای انطباق فعالیت های خود و چابک تر کردن آنها استفاده می کنند. با استفاده از این ابزارها ، آنها می توانند مقاوم تر و پربارتر شوند. “

درباره MGI موسسه جهانی مک کینزی (MGI) ، که بازوی تحقیقات اقتصادی و اقتصادی مک کینزی است ، در سال 1990 تاسیس شد تا درک عمیق تری از اقتصاد جهانی در حال تغییر ایجاد کند. ماموریت MGI فراهم آوردن حقایق و اطلاعاتی برای رهبران تجاری ، عمومی و اجتماعی است تا بتواند تصمیمات مدیریت و سیاست خود را برای آنها پایه گذاری کند. مطالعات MGI با استفاده از ابزارهای تحلیلی اقتصاد و دانش رهبران مشاغل ، رشته های اقتصاد و مدیریت را تركیب می كند. روش شناسی “خرد به کلان” که بر اساس آنها پایه گذاری شده است ، به بررسی روند در صنعت اقتصاد خرد می پردازد تا نیروهای اصلی کلان مؤثر بر استراتژی تجارت و سیاست های عمومی را بهتر شناسایی کند. مطالعات MGI توسط شرکای مک کینزی تأمین می شود. آنها توسط هیچ شرکت ، دولت یا موسسه دیگری موظف نیستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد MGI و بارگیری گزارش ها به صورت رایگان ، به سایت www.mckinsey.com/mgi مراجعه نمایید

مخاطب رسانه ای:

ربه روبو
[email protected]

دانیل سوئتالسکی
[email protected]

لینک های مربوطه

https://www.mckinsey.com/mgi

منبع انستیتوی جهانی مک کینزی