گزارش جدید IDTechEx ، “مواد برای وسایل نقلیه الکتریکی 2020-2030” ، شناسایی و تجزیه و تحلیل روند موجود در سطح سلول و بسته بسته بندی باتری خودرو الکتریکی و مواد موتور کششی الکتریکی برای تعیین تقاضای کلی مواد از ساخت و ساز و پیشرفت های آینده از این اجزا برای هر یک ، از تجزیه دانه ای برای پیش بینی هر ماده مورد نیاز و ارزش بازار آن طی 10 سال آینده استفاده می شود.

IDTechEx بیش از 28 ماده مورد استفاده در ساخت پیشرانه های وسایل نقلیه الکتریکی را پیش بینی کرده است که هرکدام دارای سهام بازار هستند. افزایش سریع تقاضا در چندین بازار مواد پس از افت اندک در سال 2020 به دلیل پیامدهای COVID-19 برای بازار خودرو مشاهده می شود. منبع: IDTechEx Research ، “مواد برای وسایل نقلیه الکتریکی 2020-2030

مواد سلول باتری

چندین ماده اولیه مورد استفاده در اجزای وسایل نقلیه الکتریکی دارای روشهای استخراج مشکوک یا زنجیره های تأمین ناپایدار است که باعث می شود تولید کنندگان باتری روش ساخت باتری و موتور را تغییر دهند. یک ماده کاتدی که معمولاً مورد استفاده قرار می گیرد ، کبالت ، روش های استخراج معدنکاری بسیار سوال برانگیزی دارد. این ماده همچنین از نظر تامین و استخراج محدود به اکثریت عمده در کشور ، ماده ای بسیار گران قیمت است چین و جمهوری دموکراتیک کنگو. در نتیجه ، OEM ها به سمت استفاده از مواد شیمیایی کاتد نیکل بالاتر مانند NMC 622 و حتی NMC 811 در برخی وسایل نقلیه جدید گرایش دارند.

روند قابل توجه دیگر ، حذف مرحله ای کاتدهای LFP است. بازار خودروهای برقی چینی ، تا سال 2018 ، عمدتا از کاتدهای LFP استفاده می کرد. این اکنون به گونه ای تغییر کرده است که در سال 2019 فقط 3٪ از اتومبیل های جدید از LFP استفاده می کردند ، با این حال ، معرفی تسلا مدل 3 در چین استفاده از LFP می تواند این روند را برهم بزند. علیرغم کاهش سهم بازار موادی مانند کبالت ، بازار با سرعت در حال افزایش برای وسایل نقلیه الکتریکی ، تقاضا برای کبالت و بسیاری از مواد دیگر را طی 10 سال آینده به شدت بالاتر می برد.

خبر مرتبط  FARO® ATS AB را بدست می آورد

مواد بسته باتری

چگالی انرژی سلول در حال افزایش است ، اما همچنین می بینیم که چگالی انرژی بسته در حال افزایش است. با بهبود تولیدکنندگان در طراحی باتری ، توده مواد مورد استفاده در اطراف سلولها بطور پیوسته کاهش می یابد و باعث می شود یک بسته باتری سبک تر یا سلولهای بیشتری برای همان جرم استفاده شود. این امر می تواند تا حد زیادی تحت تأثیر انتخاب مواد برای محفظه تحت تأثیر قرار گیرد ، زیرا OEM ها بیشتر به استفاده از کامپوزیت علاقه مند می شوند. استراتژی مدیریت حرارتی نیز تأثیر بسزایی دارد. این شامل انتخاب انواع خنک کننده فعال یا غیر فعال ، مواد رابط حرارتی ، جلوگیری از فرار از حرارت و مواد ضد حریق است. با تراکم انرژی بیشتر و تقاضای مصرف کننده برای شارژ سریع ، مدیریت گرمایی موثرتری در یک بسته کوچکتر و سبک تر مورد نیاز است. این ممکن است منجر به کاهش بسیاری از مواد بسته باتری برای هر وسیله نقلیه شود ، اما به احتمال زیاد با افزایش کل بازار خودروهای الکتریکی تحت الشعاع قرار می گیرد.

IDTechEx بیش از 150 ماشین الکتریکی باتری و پلاگین هیبریدی را که بین سال های 2015-2019 فروخته شده اند ، در نظر گرفت تا روند چگالی انرژی را با استفاده از استراتژی مدیریت حرارت و سال نشان دهد. اطلاعات کامل موجود در گزارش IDTechEx ، “مواد برای وسایل نقلیه الکتریکی 2020-2030“. منبع: تحقیقات IDTechEx

خبر مرتبط  Zinnov در فهرست "100 برون سپاری جهانی" IAOP برای یازدهمین بار متوالی شناخته شد

مواد موتور الکتریکی

در کنار باتری ها ، تقاضا برای موتورهای کششی برقی طی 10 سال آینده به سرعت افزایش خواهد یافت ، نه فقط از فروش کلی خودرو بلکه با افزایش وسایل نقلیه با استفاده از بیش از یک موتور ، به ویژه در اتومبیل های برتر و خودروهای سنگین. از نظر مواد حیاتی ، اکثر بازار EV استفاده از موتورهایی با روتور دائمی مبتنی بر آهنربا است. این مواد معمولاً حاوی چندین زمین کمیاب مانند نئودیمیم و دیسپروزیم هستند که هر دو دارای یک زنجیره تأمین محدود از نظر جغرافیایی و سابقه قیمت فرار هستند. در حالی که مقدار آنها در موتور نسبتاً کم است ، اما می توانند قسمت قابل توجهی از هزینه موتور را تشکیل دهند. ما شاهد هستیم که برخی از تولیدکنندگان مانند رنو از موتورهای بدون آهن ربا استفاده می کنند ، در حالی که تسلا برای پیشرفت بالقوه در بهره وری که می تواند دامنه را افزایش دهد و از این رو نیازهای دیگر مواد حیاتی باتری را کاهش دهد ، به یک موتور مبتنی بر آهنربا منتقل شده است.

س keyال اصلی دیگر در طراحی موتور از قابلیت بازیافت است. آیا اغلب در مرحله توسعه ، هنگامی که یک موتور / وسیله نقلیه به پایان عمر خود می رسد ، نادیده گرفته می شود ، آیا آسان است مواد گران قیمت و مهم مورد استفاده در آهن ربا یا سیم پیچ ها را حذف کرد؟ بیشتر طراحی های کنونی این مورد را در نظر نمی گیرند و در حالی که شاهد هستیم برخی از تولیدکنندگان به موتورهایی با هزینه کمتر و یا بازیافت مواد اولیه با سهولت در بازیافت روی می آورند ، اکثریت قریب به اتفاق بازار تمرکز خود را بر پیشرفت های تدریجی در بهره وری از طرح های فعلی گذاشته اند.

خبر مرتبط  گروه Aizo و مدیر اجرایی فناوری Aglaia Kong به نیروهای پیوستند

برای اطلاعات بیشتر در مورد مواد استفاده شده در سیستم انتقال قدرت وسایل نقلیه الکتریکی ، تقاضای آنها ، روند استفاده و ارزش بازار ، لطفاً گزارش جدید IDTechEx – “مواد برای وسایل نقلیه الکتریکی 2020-2030” را ببینید. برای تعیین روند سلول باتری و چگالی انرژی بسته ، ظرفیت انرژی ، هندسه سلول ، شیمی سلول ، استراتژی مدیریت حرارتی ، فن آوری موتور و توان خروجی ، از یک پایگاه داده گسترده از اتومبیل های سواری برقی استفاده می شود که منجر به ایجاد یک جامع می شود. مجموعه ای از مطالبات مادی و پیش بینی ارزش بازار.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این گزارش ، لطفاً به سایت www.IDTechEx.com/EV-Mat مراجعه کنید یا برای نمونه کارهای کامل تحقیق در زمینه وسایل نقلیه الکتریکی موجود در IDTechEx ، لطفاً به سایت www.IDTechEx.com/research/EV مراجعه کنید.

IDTechEx از طریق محصولات تحقیقاتی ، مشاوره ای و رویدادی ، تصمیمات استراتژیک تجاری شما را راهنمایی می کند و به شما کمک می کند از فناوری های نوظهور سود ببرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تحقیق و مشاوره IDTechEx ، با ما تماس بگیرید [email protected] یا به سایت www.IDTechEx.com مراجعه کنید.

تماس با رسانه:
ناتالی مورتون
مدیر بازاریابی دیجیتال
[email protected]
+44 (0) 1223 812300

منبع IDTechEx

لینک های مربوطه

http://www.IDTechEx.com