توکیو، 24 ژوئن سال 2020 / PRNewswire / – تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به خطر در توییتر منتشر شده است دانشگاه کیو کای هیرشی و همکارانش پیشنهاد می كنند كه نقش كاربران توییتر در پخش اطلاعات در مورد ریسك بسته به اندازه شبكه توییتر آنها و بخش ارتباطات اشتراكی موجود در آن متفاوت است.

نکات برجسته تحقیقاتی Keio وب سایت جزئیات بیشتری درباره تحقیقات اخیر پژوهشگران در این زمینه ارائه می دهد دانشگاه کیو از جمله به اشتراک گذاری اطلاعات خطر و ترساندن تقسیم کاربران توییتر توسط کای هیرشی و همکاران

وب سایت Keio Research Highlights https://research-highlights.keio.ac.jp/2020/06/a.html

هنگام اعتصاب حوادث ، اطلاعات نادرست می توانند به سرعت گسترش پیدا کنند ، و چالشهای ناشی از خود حوادث را تشدید می کنند. همه گیری COVID-19 یک نمونه شدید است ، جایی که گرسنگی گسترده برای اطلاعات منجر به واقعیت هایی شده است که ممکن است غیرقابل اعتماد ، کاذب و یا حتی گمراه کننده خطرناک باشند و به همان سرعت در خود بیماری پخش شوند.

“دانش در مورد نحوه داوری کاربران در مورد به اشتراک گذاری اطلاعات ریسک در سطح فردی ، نه تنها به شفاف سازی مکانیسم های انتشار اطلاعات ریسک کمک می کند بلکه به توسعه استراتژی های به اشتراک گذاری اطلاعات ریسک نیز کمک می کند.” دانشگاه کیو کای هیرشی، که در کنار محققان در دانشگاه برق ارتباطات اوساکا و اوزاکا دانشگاه برای مطالعه ، نتایج آن در دانشگاه منتشر شد تحقیقات روانشناسی ژاپن.

تجزیه و تحلیل آنها از اطلاعات ریسک در توییتر منتشر شده نشان می دهد که ممکن است نقش کاربران توییتر در گسترش اطلاعات مربوط به ریسک بسته به اندازه شبکه توییتر و کسری از اتصالات به اشتراک گذاشته شده در آن متفاوت باشد.

خبر مرتبط  دانلود قسمت 33 سریال دل

کاربران توییتر می توانند توییت کاربران دیگر را بازنویسی کنند به طوری که در فید همه افرادی که از آنها پیروی می کنند ، ظاهر می شود ، به سرعت پیام و میزان دستیابی آن را تقویت می کند ، و در بعضی موارد ، “ویروسی می شود”. با وجود برخی تشابهات ، با این حال ، قیاس بین شایعات و بیماری های عفونی ممکن است محدودیت هایی داشته باشد. به عنوان مثال ، محققان اظهار داشتند كه ، “منطقی است كه این احتمال را در نظر بگیریم كه كاربران توییتر از طریق اطلاعات بسیار تأثیرگذار كه بعد از آن به طور خودکار از طریق اتصالات خود پخش می شوند ، آلوده نشوند.”

هیرشی و نویسندگان همکار ماساشی کوموری، آساکو میورا، ناوهیرو ماتسوموراو کازوتوشی مائدا ده توییت در مورد اطلاعات ریسک که بیش از 50 بار بازتوییت شده بود را شناسایی کرد. این توئیت ها مربوط به تهدیدات ناشی از بلایای طبیعی و هسته ای و بیماری بود که در سال 2014 به طور گسترده ای در رسانه ها پوشش داده شد ، زمان شروع تحقیقات. آنها سپس کاربرانی را که توییت کرده اند و کسانی که می توانند توییت را در فید توییتر خود ببینند ، شناسایی کردند اما آن را بازنویسی نکردند. آنها سپس این کاربران را بر اساس تعداد دنبال کنندگان خود و تعداد افرادی که از آنها دنبال می شوند ، و همچنین اتصالات متقابل مشترک در شبکه خود مقایسه کردند.

از آنجا که آنها نمی توانند ریسک درک شده توسط کاربران توییتر را در آن زمان تشخیص دهند ، محققان 500 کاربر معمولی توییتر زن و مرد را در مورد چگونگی درک هر یک از این ده توییت بررسی کردند. آنها سؤالات نظرسنجی را بر اساس مدلی طراحی کردند که توسط آن ساخته شده است پل اسلوویچ در سال 1987 ، که خطر را با توجه به دو عامل متضاد می کند: ترس و ناشناخته.

خبر مرتبط  PSI و SQA's Skills for English now اکنون یک آزمون زبان انگلیسی ایمن مورد تأیید UKVI است

محققان دریافتند که کاربران توییتر که کمتر دنبال کننده دارند ، کاربرانی که از آنها پیروی می کنند و اتصالات متقابل معمولاً بیشتر در معرض اطلاعات خطر هستند. با فرض اینکه کاربران دارای شبکه های کوچکتر کمتر با توییتر آشنا هستند ، هیرشی و همکاران این رفتار را به “عدم تجربه یا سواد رسانه ای آنلاین خود” نسبت دادند. افرادی که بیشتر کاربران را دنبال می کنند ، دنبال کننده بیشتری دارند و ارتباط متقابل بیشتری نیز دارند ، احتمالاً به طور کلی اطلاعات ریسک را بازنویسی می کنند ، اما به نظر می رسد استثنائاتی برای برخی از پیام ها با رتبه های بالای ترس ایجاد کرده اند. آنها در این گزارش توضیح می دهند: “هدف از به اشتراک گذاری اطلاعات ریسک برای کاربران زیاد متقابل احتمالاً صرفاً تبادل اطلاعات نیست ، بلکه اطلاع رسانی پیروان از واکنش شخصی کاربر به اخبار است.”

نتایج این عقیده را تأیید می کند که کاربران توییتر در دو اردوگاه قرار می گیرند – افراد علاقمند به آن برای تبادل اطلاعات ، و افرادی که انگیزه های اجتماعی دارند و به همین دلیل علاقه ای به اشتراک گذاری نظرات شخصی بیشتر دارند.

درباره محقق

استاد کای هیرشیشی

گروه علوم انسانی ، دانشکده نامه ها

کای هیرشی استاد گروه علوم انسانی دانشگاه کیو است. قبل از پیوستن کیو، او به عنوان همکار تحقیقاتی در دانشگاه توکیو بین سالهای 2001 و 2004 در طرح بین دانشی در مطالعات اطلاعات و بعداً انستیتوی مطالعات اجتماعی – اطلاعات و ارتباطات. او در آنجا ماند دانشگاه توکیو به عنوان استادیار دانشکده هنر و علوم قبل از رفتن به دانشگاه دانشگاه کیوتو در سال 2008 به عنوان استادیار ویژه برنامه در مرکز تحقیقات کوکورو. در سال 2012 به گروه روانشناسی در دانشگاه زنان یاسودا پیوست و در سال 2015 به دانشگاه کیو.

پیوندها
https://sites.google.com/site/kaihiraishi/home

خبر مرتبط  در میان بحران COVID-19 و رکود اقتصادی رو به رشد ، بازار Broadcast Switchers در سراسر جهان با 629.2 میلیون دلار پیش بینی شده در طول دوره تحلیل رشد خواهد کرد

ارجاع

ماساشی کوموری، آساکو میورا، ناوهیرو ماتسومورا، کای هیرشیو کازوتوشی مائدا. پخش اطلاعات در مورد ریسک از طریق میکروبلاگ: کاربران توییتر با ارتباط متقابل بیشتر اخبار رله ای که ترسناک تر است ، تحقیقات روانشناسی ژاپن، doi: 10.1111 / jpr.12272

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1111/jpr.12272

وب سایتها
دانشگاه کیو
https://www.keio.ac.jp/fa/
نکات برجسته تحقیقاتی Keio
https://research-highlights.keio.ac.jp/

در باره دانشگاه کیو

دانشگاه کیو یک دانشگاه خصوصی و جامع است که شش دانشگاه اصلی در آن دارد توکیو بزرگ منطقه به همراه تعدادی از موسسات دانشگاهی وابسته. کیو افتخار افتخار تعالی آموزشی و پژوهشی در طیف گسترده ای از زمینه ها و بیمارستان دانشگاهی پیشرفته آن را دارد.

کیو در سال 1858 تأسیس شد ، و همینطور است ژاپن اولین موسسه مدرن آموزش عالی. در طول یک قرن و نیم گذشته ، آن را تکامل داده و همچنان به حفظ جایگاه خود به عنوان یک دانشگاه پیشرو در ژاپن از طریق تعهد مداوم خود به تولید رهبران آینده. پایه گذار یوکیچی فوکوزاوا، یک مدرس بسیار محترم و یکی از مهمترین روشنفکران مدرن است ژاپنآرزو کرد کیو پیشگام در اکتشافات جدید و مشارکت در جامعه از طریق یادگیری است.

اطلاعات بیشتر:
دانشگاه کیو
دفتر توسعه تحقیقات و پروژه های حمایت شده
2-15-45 میتا ، میناتو کو ، توکیو 108-8345 ، ژاپن
پست الکترونیک: [email protected]

منبع دانشگاه کیو