پکن، 23 نوامبر 2020 / PRNewswire / – گروه آموزش آنلاین چین (“51Talk” یا “شرکت”) (NYSE: COE) ، یک پلت فرم پیشرو آموزش آنلاین در چین، با تخصص اصلی در آموزش انگلیسی ، نتایج مالی حسابرسی نشده خود را برای سه ماهه سوم منتهی به 30 سپتامبر 2020 اعلام کرد.
ربع سوم نکات برجسته مالی و عملیاتی 2020
- درآمد خالص بود 538.500000 RMB (79.3 میلیون دلار آمریکا) ، 31.8٪ افزایش از میلیون RMB408.7 برای سه ماهه سوم سال 2019.
- حاشیه ناخالص 72.8٪ در مقایسه با 71.6٪ سه ماهه سوم 2019 بود.
- GAAP درآمد خالص بود میلیون RMB31.6، نشان دهنده حاشیه خالص GAAP 5.9٪ ، در مقایسه با ضرر خالص GAAP 5.8 میلیون RMB و حاشیه خالص GAAP منفی 1.4٪ برای سه ماهه سوم سال 2019.
- درآمد خالص غیر GAAP[1]، که یک اقدام غیر GAAP است و غرامت مبتنی بر سهام را شامل نمی شود ، بود RMB38.5million، نماینده حاشیه خالص غیر GAAP 7.1٪ در مقایسه با ضرر خالص غیر GAAP است 2.3 میلیون RMB و حاشیه خالص منفی 0.6٪ و غیر GAAP برای سه ماهه سوم سال 2019.
- عامل جریان نقدی بود 186.1 میلیون RMB (27.4 میلیون دلار آمریکا) ، در مقایسه با میلیون RMB123.2 ورودی نقدی عملیاتی برای سه ماهه سوم سال 2019.
- وجه نقد ، معادل وجه نقد ، سپرده های مدت دار و تراز سرمایه گذاری کوتاه مدت حاصل شد RMB1،592.5 میلیون (234.5 میلیون دلار آمریکا) از همان 30 سپتامبر 2020.
- صورتحساب ناخالص[2] بود 728.4 میلیون RMB (107،300،000 $ آمریکا) ، 33.1٪ افزایش از 5447.3 میلیون RMB برای سه ماهه سوم سال 2019.
داده های کلیدی مالی و عملیاتی |
برای سه ماه به پایان رسید |
||||
سپتامبر. 30 ، |
سپتامبر. 30 ، |
Y-O-Y |
|||
2019 |
2020 |
تغییر دادن |
|||
درآمد خالص (در میلیون RMB) |
408.7 |
538.5 |
31.8٪ |
||
K-12 بازار انبوه یک به یک |
323.1 |
471.8 |
46.0٪ |
||
پیشنهاد کلاس کوچک K-12 |
25.8 |
25.4 |
(1.3٪) |
||
یکی یکی دیگر |
59.8 |
41.3 |
(30.9٪) |
||
صورتحساب ناخالص (در میلیون RMB) |
547.3 |
728.4 |
33.1٪ |
||
K-12 بازار انبوه یک به یک |
504.6 |
692.2 |
37.2٪ |
||
K-12 ارائه کلاس کوچک |
8.7 |
10.6 |
21.8٪ |
||
یک در یکی دیگر |
34.0 |
25.6 |
(24.7٪) |
||
دانش آموزان فعال[3] (به هزاران نفر) |
258.2 |
338.0 |
30.9٪ |
||
[1] برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اقدامات مالی غیر GAAP ، لطفاً به بخش “استفاده از اقدامات مالی غیر GAAP” و جدول عنوان “آشتی اقدامات غیر GAAP با مقایسه ترین اقدامات GAAP” در این بیانیه مطبوعاتی مراجعه کنید. |
[2] صورتحساب ناخالص برای یک دوره خاص ، که یکی از کلیدی ترین اطلاعات عملیاتی شرکت است ، به عنوان کل مبلغ نقدی دریافت شده برای فروش بسته های دوره ای و خدمات در آن دوره ، خالص از کل مبلغ بازپرداخت در این دوره تعیین می شود. |
“ما خوشحالیم که سه ماهه قدرتمند دیگری از نتایج مالی و عملیاتی خوب ارائه می دهیم. عملکرد سه ماهه سوم ما شایستگی استراتژی ما را نشان می دهد که در بازار انبوه K-12 ارائه می شود در یک طبقه غیر طبقه اول شهرها[4] و توانایی ما در اجرای ابتکارات خود را به نمایش می گذارد ، “گفت آقای جک جیاجیا هوانگ، بنیانگذار ، رئیس و مدیر ارشد اجرایی 51Talk. “نکات برجسته سه ماهه شامل رسیدن درآمد خالص بود 538.5 میلیون RMB، با 31.8٪ افزایش نسبت به سال گذشته ، و فراتر از انتهای راهنمایی ما ، با مشارکت K-12 بازار انبوه یک به یک ، 46.0٪ سالانه رشد می کند تا رشد کند 471.8 میلیون RMB. علاوه بر این ، تعداد دانشجویان فعال در سیستم عامل ما در سه ماهه سوم به 338000 نفر افزایش یافته است که 30.9 درصد بیشتر از سه ماهه سوم سال 2019 است.
“به وضوح خانواده های سراسر چین با کانال های یادگیری آنلاین آشنایی و راحتی بیشتری کسب می کنند و ارزش بالایی را که ارائه می دهیم تشخیص می دهند. همانطور که انجام می دهند ، آنها تجربیات مثبت خود را با دوستان خود به اشتراک می گذارند و شهرت مارک مرغوب ما در حال گسترش است.
“در ماه اکتبر ، افتخار ما این بود که به عنوان تنها شرکت آموزش آنلاین برای پیوستن به کنفرانس سالانه 2020 بین المللی چین برای آموزش بین المللی و ارائه ورودی های اصلی برای رهنمودها و الزامات آینده برای معلمان خارجی آنلاین در این کشور افتخار کردیم. چین. در این کنفرانس ، ما یک قرارداد چارچوب با انجمن آموزش و پرورش چین برای تبادل بین المللی امضا کردیم تا به طور مشترک استانداردهای استخدام و آموزش معلمان خارجی آنلاین را ایجاد کنیم. این استانداردها به بخشی از سیاست های وزارت آموزش و پرورش چین در زمینه تنظیم معلمان خارجی آنلاین تبدیل می شوند. ما از حضور در این کارگروه سطح ملی بسیار هیجان زده هستیم. ما مشتاقانه منتظریم تجربه کار خود را با هزاران معلم خارجی آنلاین به اشتراک بگذاریم و به شکل گیری آینده صنعت خود کمک کنیم. ”
آقای هوانگ همچنین افزود ، “همچنین در ماه اکتبر ، ما سمینار مبادلات آموزشی چین و فیلیپین 2020 را با حضور رهبران آموزش و پرورش و دولت ، از جمله سفرا از چین و فیلیپین. از طریق پخش جریانی مستقیم ، ما بیش از 5000 نفر را از بین افراد مختلف درگیر کردیم چین و فیلیپین برای نشان دادن 45 سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور ، نشان دادن همکاری متقابل و نقش مثبت ما در روابط مرزی. این فیلم جایزه رکوردهای جهانی گینس را برای ‘دریافت کردبزرگترین آلبوم ویدیویی آنلاین مردم در حال تکان دادن.“
“در نتیجه ، استراتژی K-12 بازار انبوه غیر طبقه بندی یک شهر ما در حال کار است ، تیم های ما در حال اجرا هستند و کار زمینی که ما انجام داده ایم به ما امکان می دهد تا از فرصت های بیشتر و بیشتر بازار استفاده کنیم. با در دست داشتن این قطعات ، ما به رشد پایدار درازمدت و حفظ سود متعادل در حد پایین ادامه خواهیم داد. ” آقای هوانگ نتیجه گرفت.
“همانطور که COVID-19 تحت کنترل بود چین و زندگی مردم در حال عادی شدن بود ، ما در سه ماهه سوم به حرکت رشد خود ادامه دادیم ، و با افزایش یک ردیف بالا همراه با یک چهارم دیگر سودآوری ، چهارمین سه ماهه متوالی سودآوری خود ، به دست آوردیم. همانطور که تقاضا برای آموزش آنلاین سرعت می یابد ، استراتژی ما برای دستیابی به رشد متعادل همانطور که برنامه ریزی شده ارائه می شود. ” مین خو، مدیر ارشد مالی 51Talk. “در طول سه ماهه ، ما هزینه های فروش و بازاریابی غیر GAAP را سالانه 30.6 درصد افزایش دادیم تا فرصت های بیشتری از بازار را به دست آوریم و هزینه های توسعه محصول غیر GAAP را 12.8 درصد سالانه افزایش دادیم تا پلت فرم فناوری خود را بیشتر بهبود بخشیم و علیرغم افزایش هزینه ها ، ما همچنان سودآوری سه ماهه را ثبت کردیم ، درآمد خالص غیر GAAP در 38.5 میلیون RMB. به استثنای RMB15.0 میلیون تأثیر مطلوب سیاست های امداد ویروس کرونا در سه ماهه سوم ، حاشیه سود خالص غیر GAAP ما 4.4٪ بوده است. علاوه بر این ، درآمد نقدی عملیاتی ما به یک بالاترین حد تاریخی دیگر رسید 186.1 میلیون RMB. با نگاه به آینده ، ما به مسیر رشد پایدار خود در این بازار با سرعت در حال رشد و اجرای راهکارهای خود برای ارائه ارزش پیشنهادی قوی به دانشجویان ادامه خواهیم داد. “
[3] “دانش آموز فعال” برای یک دوره مشخص به دانشجویی گفته می شود که حداقل یک درس پولی رزرو کرده است ، به استثنای دانشجویانی که فقط در دوره های پخش مستقیم یا پرداخت آزمایشی شرکت می کنند. |
[4] شهرهای درجه یک شامل پکن ، شانگهای ، شنژن ، گوانگژو و تیانجین است |
سه ماهه سوم سال 2020 نتایج مالی
درآمد خالص
درآمد خالص سه ماهه سوم سال 2020 بود RMB538.5 میلیون (79 دلار آمریکا3 میلیون نفر) ، 31.8 درصد افزایش از RMB408.7 میلیون برای سه ماهه مشابه سال گذشته. این افزایش در درجه اول به افزایش تعداد دانشجویان فعال نسبت داده شد. تعداد دانشجویان فعال در سه ماهه سوم سال 2020 338000 نفر بود که نسبت به سه ماهه مشابه سال گذشته 30.9 درصد افزایش از 258200 نفر بود. متوسط درآمد هر دانشجو فعال در سه ماهه سوم سال 2020 0.7٪ نسبت به سال دیگر افزایش یافته است.
درآمد خالص حاصل از پیشنهادات یک به یک برای سه ماهه سوم سال 2020 بوده است RMB5130 میلیون (75 دلار آمریکا.6 میلیون) ، 34.0 درصد افزایش نسبت به RMB382.9 میلیون برای سه ماهه مشابه سال گذشته. درآمد خالص حاصل از پیشنهادات کلاس کوچک برای سه ماهه سوم سال 2020 بود RMB25.4 میلیون (3.7 میلیون دلار آمریکا) ، 1.3 درصد کاهش از RMB25.8 میلیون برای سه ماهه مشابه سال گذشته.
هزینه درآمد
هزینه درآمد سه ماهه سوم سال 2020 بود RMB146.7 میلیون (21 دلار آمریکا.6 میلیون) ، 26.5 درصد افزایش نسبت به RMB116.0 میلیون برای سه ماهه مشابه سال گذشته. این افزایش در درجه اول به دلیل افزایش کل هزینه های خدمات پرداخت شده به معلمان بود که دلیل اصلی آن افزایش تعداد دروس پرداخت شده است.
به عنوان بخشی از تلاش دولت چین برای کاهش بار مشاغل آسیب دیده از ویروس کرونا (COVID-19) ، وزارت منابع انسانی و تأمین اجتماعی ، وزارت دارایی و اداره مالیات ایالتی موقتاً کارفرمای کارفرما را در زمینه تأمین اجتماعی کاهش داده و معاف کردند. مشارکت از فوریه 2020. تأثیر سیاست های ویروس کرونا در هزینه های درآمد بود RMB0.3 میلیون در سه ماهه سوم. به استثنای تأثیر ، هزینه کل درآمد برای سه ماهه سوم بوده است RMB1470 میلیون (21 دلار آمریکا.7 میلیون) ، که 26.7 درصد افزایش نسبت به سال دیگر را نشان می دهد.
هزینه درآمدهای پیشنهادی یک به یک برای سه ماهه سوم سال 2020 بود RMB137.4 میلیون (20 دلار آمریکا.2 میلیون) ، 31.3 درصد افزایش نسبت به RMB104.6 میلیون برای سه ماهه مشابه سال گذشته. هزینه درآمد کلاسهای کوچک برای سه ماهه سوم سال 2020 بود RMB9.3 میلیون (1 دلار آمریکا.4 میلیون) ، 18.4 درصد کاهش نسبت به RMB11.3 میلیون برای سه ماهه مشابه سال گذشته.
سود ناخالص و حاشیه ناخالص
سود ناخالص برای سه ماهه سوم سال 2020 بود RMB391.8 میلیون (57 دلار آمریکا.7 میلیون) ، 33.9 درصد افزایش از RMB292.7 میلیون برای سه ماهه مشابه سال گذشته. حاشیه ناخالص برای سه ماهه سوم سال 2020 72.8 درصد بود ، در حالی که در سه ماهه مشابه سال گذشته 71.6 درصد بود.
به استثنای تأثیر مثبت معافیت مربوط به تعهدات کارفرمایی مربوط به ویروس کرونا در مشارکت های تأمین اجتماعی ، سود ناخالص و حاشیه ناخالص برای سه ماهه سوم می توانست باشد RMB391.5 میلیون (57 دلار آمریکا.7 میلیون) و 72.7 درصد.
حاشیه ناخالص پیشنهادات یک به یک در سه ماهه سوم سال 2020 2/73 درصد بود در حالیکه در سه ماهه مشابه سال گذشته 7/72 درصد بود. این افزایش عمدتا به دلیل افزایش کارایی دروس آکادمی آمریکایی بود. کلاس کوچک 51Talk با حاشیه ناخالص سه ماهه سوم سال 2020 63.6٪ در مقایسه با 56.0٪ برای سه ماهه سوم 2019 بود. این افزایش عمدتا به دلیل ترکیبی مطلوب از محصولات حاشیه بالاتر بود.
هزینه های اجرایی
کل هزینه های عملیاتی سه ماهه سوم سال 2020 بوده است RMB379.6 میلیون (55 دلار آمریکا.9 میلیون) ، 26.8 درصد افزایش نسبت به RMB299.4 میلیون برای سه ماهه مشابه سال گذشته. این افزایش نتیجه افزایش هزینه های فروش و بازاریابی ، هزینه های عمومی و اداری و هزینه های توسعه محصول بود.
هزینه های فروش و بازاریابی برای سه ماهه سوم سال 2020 بود RMB282.8 میلیون (41 دلار آمریکا.7 میلیون) ، 31.3 درصد افزایش نسبت به RMB215.4 میلیون برای سه ماهه مشابه سال گذشته. این افزایش عمدتا به دلیل بیشتر هزینه های بازاریابی و مارک تجاری و هزینه های بالاتر پرسنل فروش مربوط به افزایش تعداد پرسنل فروش و بازاریابی بود. با احتساب هزینه های جبران خسارت مبتنی بر سهام ، هزینه های فروش و بازاریابی غیر GAAP برای سه ماهه سوم سال 2020 بوده است RMB280.6 میلیون (41 دلار آمریکا3 میلیون نفر) ، 30.6 درصد افزایش از RMB214.8 میلیون برای سه ماهه مشابه سال گذشته. هزینه های فروش و بازاریابی غیر GAAP ، به استثنای هزینه های مارک تجاری ، 31.8 درصد از صورتحساب ناخالص سه ماهه سوم سال 2020 بوده است ، در حالی که در سه ماهه مشابه سال گذشته 32.6 درصد است. تأثیر معافیت تعهدات کارفرمایی مربوط به سیاست ویروس کرونا بر مشارکت های تأمین اجتماعی بر هزینه های فروش و بازاریابی بود RMB5.5 میلیون در سه ماهه سوم. به استثنای تأثیر ، هزینه های فروش و بازاریابی برای سه ماهه سوم بوده است RMB288.3 میلیون (42 دلار آمریکا.5 میلیون) ، که نشان دهنده افزایش 33.8 درصدی سال به سال است.
هزینه های تولید محصول برای سه ماهه سوم سال 2020 بود RMB43.8 میلیون (6 دلار آمریکا.4 میلیون) ، 14.0 درصد افزایش نسبت به RMB38.4 میلیون برای سه ماهه مشابه سال گذشته. این افزایش در درجه اول به دلیل افزایش هزینه های پرسنل در زمینه تولید محصول مربوط به افزایش تعداد پرسنل و متوسط حقوق بود. با احتساب هزینه های جبران خسارت مبتنی بر سهام ، هزینه های توسعه محصول غیر GAAP برای سه ماهه سوم سال 2020 بود RMB42.1 میلیون (6 دلار آمریکا.2 میلیون) ، 12.8 درصد افزایش نسبت به RMB37.3 میلیون برای سه ماهه مشابه سال گذشته. تأثیر معافیت مربوط به سیاست COVID-19 مربوط به تعهد کارفرما بر مشارکت های تأمین اجتماعی بر هزینه های تولید محصول بود RMB0.7 میلیون در سه ماهه سوم. بدون تأثیر ، هزینه های تولید محصول برای سه ماهه سوم بوده است RMB44.5 میلیون (6 دلار آمریکا.6 میلیون) ، که 15.9 درصد افزایش نسبت به سال دیگر را نشان می دهد.
هزینه های عمومی و اداری سه ماهه سوم سال 2020 بود RMB530 میلیون (7 دلار آمریکا.8 میلیون) ، 16.2 درصد افزایش نسبت به RMB45.6 میلیون برای سه ماهه مشابه سال گذشته. این افزایش در درجه اول به دلیل هزینه های بیشتر پرسنل عمومی و اداری مربوط به افزایش تعداد پرسنل بود. با احتساب هزینه های جبران خسارت مبتنی بر سهام ، هزینه های عمومی و اداری غیر GAAP برای سه ماهه سوم سال 2020 بود RMB50.0 میلیون (7 دلار آمریکا.4 میلیون) ، 14.2 درصد افزایش نسبت به RMB43.8 میلیون برای سه ماهه مشابه سال گذشته. تأثیر معافیت مربوط به سیاست ویروس کرونا در تعهدات کارفرمایی بر هزینه های تأمین اجتماعی بر هزینه های عمومی و اداری بود RMB0.9 میلیون در سه ماهه سوم. به استثنای تأثیر ، هزینه های عمومی و اداری سه ماهه سوم بوده است RMB53.9 میلیون (7 دلار آمریکا9/9 میلیون) ، که 18.2 درصد افزایش نسبت به سال دیگر را نشان می دهد.
درآمد دیگر
به عنوان بخشی از تلاش دولت چین برای کاهش بار مشاغل آسیب دیده از ویروس کرونا (COVID-19) ، سازمان مالیات امور خارجه طیف گسترده ای از خدمات مصرف کننده را از ژانویه 2020 از مالیات بر ارزش افزوده (مالیات بر ارزش افزوده) معاف کرد. درآمد کسب شده توسط مودیان از ارائه خدمات ضروری از مالیات بر ارزش افزوده معاف خواهد بود. تأثیر مطلوب سیاست های امداد ویروس کرونا بود RMB7.6 میلیون در سه ماهه سوم.
بر 30 سپتامبر 2019، وزارت دارایی و اداره مالیات ایالتی اعلام كردند كه از 1 اکتبر 2019 به 31 دسامبر 2021، مودیان مالیاتی که در ارائه خدمات ضروری فعالیت می کنند مجاز به کسر 15٪ اضافی مالیات ورودی قابل کسر برای دوره جاری از مالیات قابل پرداخت هستند. تأثیر سیاست اعتبار مالیات بر ارزش افزوده اضافی برای درآمد حاصل از خدمات زندگی ارائه شده توسط شرکت ها بود RMB1.7 میلیون در سه ماهه سوم.
درآمد / (ضرر) ناشی از عملیات
درآمد عملیاتی سه ماهه سوم سال 2020 بود RMB21.4 میلیون (3 دلار آمریکا.2 میلیون) ، در مقایسه با از دست دادن عملیات RMB6.7 میلیون برای سه ماهه مشابه سال گذشته. حاشیه درآمد عملیاتی برای سه ماهه سوم 4.0٪ در مقایسه با حاشیه عملیاتی منفی 1.6٪ برای سه ماهه مشابه سال گذشته بود.
درآمد عملیاتی غیر GAAP برای سه ماهه سوم سال 2020 بوده است 28.3 میلیون RMB (4 دلار آمریکا.2 میلیون) ، در مقایسه با از دست دادن غیر GAAP از عملیات RMB33 میلیون برای سه ماهه مشابه سال گذشته. حاشیه درآمد عملیاتی غیر GAAP برای سه ماهه سوم 5.3٪ در مقایسه با حاشیه عملیاتی غیر GAAP منفی 0.8٪ برای سه ماهه مشابه سال گذشته بود.
کل تأثیر مطلوب سیاست های امداد ویروس کرونا بود RMB150 میلیون نفر در سه ماهه سوم ، شامل تأثیر سیاست معافیت ویروس کرونا در رابطه با تعهد کارفرما بر مشارکت های تأمین اجتماعی بر درآمد حاصل از عملیات RMB7.4 میلیون ، علاوه بر سیاست ویروس کرونا مربوط به معافیت مالیات بر ارزش افزوده از RMB7.6 میلیون بدون تأثیر مطلوب ، درآمد عملیاتی و درآمد عملیاتی غیر GAAP برای سه ماهه سوم بوده است RMB6.4 میلیون (0 دلار آمریکا.9 میلیون) و RMB13.3 میلیون (2 دلار آمریکا0/0 میلیون) به ترتیب ، نماینده 1.2٪ حاشیه عملیاتی GAAP و 2.5٪ حاشیه عملیاتی غیر GAAP.
خالص درآمد / (ضرر)
درآمد خالص سه ماهه سوم سال 2020 بود RMB31.6 میلیون (4 دلار آمریکا.7 میلیون) ، در مقایسه با ضرر خالص RMB5.8 میلیون برای سه ماهه مشابه سال گذشته. حاشیه خالص سه ماهه سوم 5.9 درصد در مقایسه با حاشیه خالص منفی 1.4 درصد برای سه ماهه مشابه سال گذشته بود.
درآمد خالص غیر GAAP برای سه ماهه سوم سال 2020 بوده است RMB38.5 میلیون (5 دلار آمریکا.7 میلیون) ، در مقایسه با غیر GAAP از دست دادن RMB2.3 میلیون برای سه ماهه مشابه سال گذشته. حاشیه خالص غیر GAAP برای سه ماهه سوم 7.1٪ در مقایسه با حاشیه خالص غیر GAAP منفی 0.6٪ برای سه ماهه مشابه سال گذشته بود.
تأثیر مطلوب سیاست های امداد ویروس کرونا بود RMB15.0 میلیون در سه ماهه سوم. بدون تأثیر مطلوب ، درآمد خالص و درآمد خالص غیر GAAP برای سه ماهه سوم بوده است 16.6 میلیون RMB (2 دلار آمریکا.4 میلیون) و 23.5 میلیون RMB (3 دلار آمریکا5/5 میلیون) که حاوی حاشیه خالص 3.1 و 4.4 درصد است.
درآمد خالص اساسی هر سهم سپرده گذاری آمریکایی (“ADS”) که برای سه ماهه سوم سال 2020 به سهامداران عادی اختصاص داشت RMB1.46 (0.22 دلار آمریکا) ، در مقایسه با ضرر خالص پایه در هر ADS RMB0.28 برای سه ماهه مشابه سال گذشته. درآمد خالص کاهش یافته به ازای هر ADS مربوط به سهامداران عادی برای سه ماهه سوم سال 2020 بود RMB1.38 (0.20 دلار آمریکا) ، در مقایسه با ضرر خالص رقیق شده در هر ADS RMB0.28 برای سه ماهه مشابه سال گذشته. هر ADS نماینده 15 سهام عادی کلاس A است.
درآمد پایه خالص غیر GAAP به ازای هر ADS مربوط به سهامداران عادی برای سه ماهه سوم سال 2020 بوده است RMB1.78 (0.26 دلار آمریکا) ، در مقایسه با ضرر خالص پایه غیر GAAP به ازای هر ADS مربوط به سهامداران عادی RMB0.11 برای سه ماهه مشابه سال گذشته. درآمد خالص غیر GAAP به ازای هر ADS مربوط به سهامداران عادی برای سه ماهه سوم سال 2020 کاهش یافته است RMB1.68 (0.25 دلار آمریکا)، در مقایسه با غیر GAAP ضرر خالص کاهش یافته در هر ADS قابل انتساب به سهامداران عادی از RMB0.11 برای سه ماهه مشابه سال گذشته.
تأثیر مطلوب سیاست های امداد ویروس کرونا بود RMB15.0 میلیون در سه ماهه سوم. بدون تأثیر مطلوب ، درآمد خالص پایه برای هر ADS قابل انتساب به سهامداران عادی برای سه ماهه سوم سال 2020 بود RMB0.77 (0.11 دلار آمریکا) و درآمد خالص غیر GAAP به ازای هر ADS مربوط به سهامداران عادی برای سه ماهه سوم سال 2020 RMB1.09 (0.16 دلار آمریکا).
به استثنای تأثیر مطلوب ، درآمد خالص کاهش یافته در هر ADS مربوط به سهامداران عادی برای سه ماهه سوم سال 2020 بود RMB0.72 (0.11 دلار آمریکا) و درآمد خالص غیر GAAP کاهش یافته به ازای هر ADS مربوط به سهامداران عادی برای سه ماهه سوم سال 2020 RMB1.02 (0.15 دلار آمریکا).
ترازنامه
از تاریخ 30 سپتامبر سال 2020 ، شرکت دارای کل پول نقد ، معادل نقدی ، سپرده های مدت دار و سرمایه گذاری های کوتاه مدت بود RMB1،592.5 میلیون (234 دلار آمریکا.5 میلیون) ، در مقایسه با RMB1،053.4 میلیون از همان زمان 31 دسامبر 2019. به عنوان بخشی از پول نقد ، معادل وجه نقد ، سپرده های مدت دار و سرمایه گذاری های کوتاه مدت ، شرکت سپرده های مدت دار غیرجاری داشته است 554.7 میلیون RMB (81.7 میلیون دلار آمریکا) ، در مقایسه با RMB113.4 میلیون از 31 دسامبر 2019.
این شرکت از دانشجویان پیشرفت داشته است[5] (جاری و غیر جاری) از RMB2،568.6 میلیون (378 دلار آمریکا.3 میلیون) در تاریخ 30 سپتامبر 2020 ، در مقایسه با 2،186.6 میلیون RMB از همان زمان 31 دسامبر 2019.
چشم انداز
ما نمی توانیم پیش بینی کنیم که آیا افزایش درآمد دانشجویی که بیشتر وقت خود را در خانه می گذرانند در میان شیوع COVID-19 در باقی مانده سال 2020 ادامه خواهد یافت یا خیر. با این حال ، براساس آخرین اطلاعات موجود در زمان انتشار ، برای سه ماهه چهارم سال 2020 ، شرکت در حال حاضر انتظار دارد که درآمد خالص بین باشد 525 میلیون RMB به 530 میلیون RMB، که نشان دهنده افزایش تقریباً 32.2٪ به 33.4٪ از 397.2 میلیون RMB برای سه ماهه مشابه سال گذشته ؛
چشم انداز فوق بر اساس شرایط فعلی بازار است و برآورد فعلی و اولیه شرکت از شرایط بازار و عملکرد و تقاضای مشتری را نشان می دهد ، که همه قابل تغییر است.
اشتراک برنامه خرید مجدد
بر 8 سپتامبر 2020، 51Talk اعلام کرد که هیئت مدیره آن یک برنامه خرید مجدد سهام را تا حداکثر مجاز کرده است 20.0 میلیون دلار آمریکا بین 8 سپتامبر 2020 و 7 سپتامبر 2021. از همان زمان 19 نوامبر 2020، این شرکت 69،852 ADS را تقریباً خریداری کرده بود 1.7 میلیون دلار آمریکا تحت این برنامه
کنفرانس تلفنی
مدیریت شرکت یک میزبان کنفرانس درآمد در تاریخ خواهد بود 08:00 ساعت شرقی ایالات متحده در 23 نوامبر 2020 (21:00 پکن /هنگ کنگ زمان روشن 23 نوامبر 2020)
جزئیات شماره گیری برای تماس کنفرانسی درآمد به شرح زیر است:
ایالات متحده (رایگان): |
1-866-264-5888 |
بین المللی: |
1-412-317-5226 |
سرزمین اصلی چین: |
400-120-1203 |
هنگ کنگ (رایگان): |
800-905-945 |
هنگ کنگ: |
852-3018-4992 |
شرکت کنندگان باید حداقل 15 دقیقه قبل از زمان شروع برنامه ریزی شده شماره گیری کنند و درخواست کنند که به تماس “گروه آموزش آنلاین چین” متصل شوند.
علاوه بر این ، پخش مستقیم و بایگانی شده تماس تلفنی کنفرانس در وب سایت روابط سرمایه گذاران شرکت به آدرس http://ir.51talk.com در دسترس خواهد بود.
تکرار تماس کنفرانسی تا تاریخ قابل دسترسی خواهد بود 30 نوامبر 2020، با شماره گیری شماره های تلفن زیر:
ایالات متحده (رایگان): |
1-877-344-7529 |
بین المللی: |
1-412-317-0088 |
پخش مجدد کد دسترسی: |
10150031 |
[5] “پیشرفت از دانشجویان” ، که به عنوان مقدار تعهد انتقال کالا یا خدمات به دانشجویان یا شرکای تجاری تعریف می شود که قبلاً از آنها دانشجو دریافت شده است. سپرده های حاصل از دانشجویان نیز در کل مبلغ “پیشرفت دانشجویان” ارائه می شود. |
درباره گروه آموزش آنلاین چین
گروه آموزش آنلاین چین (NYSE: COE) یک پلت فرم آموزش آنلاین پیشرو در است چین، با تخصص اصلی در آموزش انگلیسی. ماموریت این شرکت این است که آموزش با کیفیت را در دسترس و مقرون به صرفه قرار دهد. سیستم عامل های آموزش آنلاین و سیار این شرکت دانشجویان را در سراسر کشور امکان پذیر می کند چین در صورت تقاضا ، با معلمان خارجی خارج از کشور به طور زنده دروس تعاملی انگلیسی را بگذرانید. این شرکت دانشجویان خود را با تعداد زیادی معلم خارجی با صلاحیت بسیار زیاد متصل می کند که با استفاده از یک رویکرد اقتصاد مشترک جمع شده و از بازخورد دانشجو و معلم و تجزیه و تحلیل داده ها برای ارائه یک تجربه یادگیری شخصی به دانش آموزان خود استفاده می کند.
استفاده از اقدامات مالی غیر GAAP
51Talk در ارزیابی مشاغل خود ، اقدامات زیر را که به عنوان اقدامات مالی غیر GAAP تعریف شده توسط SEC بعنوان معیارهای تکمیلی برای بررسی و ارزیابی عملکرد عملیاتی خود در نظر گرفته و استفاده می کند: هزینه های فروش و بازاریابی غیر GAAP ، هزینه های توسعه محصول غیر GAAP ، غیر هزینه های عمومی و اداری GAAP ، هزینه های عملیاتی غیر GAAP ، درآمد عملیاتی غیر GAAP / (ضرر) ، درآمد خالص / (ضرر) غیر GAAP ، درآمد خالص / (ضرر) غیر GAAP مربوط به سهامداران عادی و غیر GAAP درآمد خالص / (ضرر) قابل انتساب به سهامداران عادی هر سهم و هر ADS. برای ارائه هر یک از این اقدامات غیر GAAP ، شرکت هزینه های جبران خسارت مبتنی بر سهام را شامل نمی شود. ارائه این اقدامات مالی غیر GAAP در نظر گرفته نشده است که به طور جداگانه در نظر گرفته شود یا به عنوان جایگزینی برای اطلاعات مالی تهیه شده و مطابق با GAAP ارائه شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این اقدامات مالی غیر GAAP ، لطفاً به جدول عنوان “آشتی اقدامات غیر GAAP با قابل مقایسه ترین اقدامات GAAP” در پایان این بیانیه مطبوعاتی مراجعه کنید.
51Talk معتقد است که این اقدامات مالی غیر GAAP با استثناful هزینه های جبران خسارت مبتنی بر سهام که ممکن است نشان دهنده عملکرد عملیاتی آن از منظر پول نقد نباشد ، اطلاعات تکمیلی معنی داری را در مورد عملکرد آن ارائه می دهد. 51Talk معتقد است که هم مدیریت و هم سرمایه گذاران در ارزیابی عملکرد و هنگام برنامه ریزی و پیش بینی دوره های آینده از این اقدامات مالی غیر GAAP سود می برند. این اقدامات مالی غیر GAAP همچنین مقایسه داخلی مدیریت با عملکرد تاریخی 51Talk را تسهیل می کند. 51Talk اقدامات مالی غیر GAAP خود را با استفاده از همان روش ثابت از سه ماهه به سه ماهه و از دوره ای به دوره دیگر محاسبه می کند. 51Talk معتقد است که این اقدامات مالی غیر GAAP برای ایجاد شفافیت بیشتر در مورد اطلاعات تکمیلی مورد استفاده توسط مدیریت در تصمیم گیری های مالی و عملیاتی خود ، برای سرمایه گذاران مفید است. محدودیت استفاده از اقدامات غیر GAAP این است که این اقدامات غیر GAAP هزینه های جبران خسارت مبتنی بر سهام را که برای آینده قابل پیش بینی بوده و ادامه خواهد داشت ، یک هزینه تکراری قابل توجه در تجارت 51Talk استثنا می کند. مدیریت این محدودیت ها را با ارائه اطلاعات خاص در مورد مبالغ GAAP مستثنی از هر اقدام غیر GAAP جبران می کند. جدول همراه در انتهای این بیانیه مطبوعاتی جزئیات بیشتری درباره سازش بین اقدامات مالی GAAP ارائه می دهد که مستقیماً با اقدامات مالی غیر GAAP قابل مقایسه است.
تبادل اطلاعات نرخ
این اطلاعیه شامل ترجمه برخی از مبالغ RMB به دلار آمریکا با نرخ مشخص فقط برای راحتی خواننده است. در غیر این صورت که موارد دیگری ذکر شده باشد ، همه ترجمه ها از RMB به دلار آمریکا با نرخ RMB6.7896 تا 1.00 دلار آمریکا، نرخ در حال اجرا از تاریخ 30 سپتامبر 2020 ، به عنوان گواهی شده برای اهداف گمرکی توسط بانک فدرال رزرو نیویورک.
بیانیه بندر امن
این بیانیه مطبوعاتی حاوی بیانیه هایی است که ممکن است مطابق مقررات “بندرگاه امن” قانون اصلاح دعوی در دادخواست اوراق بهادار خصوصی ایالات متحده در سال 1995 بیانیه های “آینده نگر” باشد. این بیانیه های آینده نگر را می توان با اصطلاحاتی مانند “اراده” ، ” انتظارات “،” پیش بینی “،” اهداف “،” آینده “،” قصد “،” برنامه ریزی “،” معتقد “،” تخمین “،” احتمال “وجود دارد و اظهارات مشابه از جمله موارد دیگر ، چشم انداز تجاری 51Talk و نقل قول از مدیریت در این اطلاعیه و همچنین برنامه های استراتژیک و عملیاتی 51Talk ، حاوی گزاره های آینده نگر است. 51Talk همچنین می تواند در گزارش های دوره ای خود به کمیسیون بورس و اوراق بهادار (“SEC”) ، در گزارش سالانه خود به سهامداران ، در اطلاعیه های مطبوعاتی و سایر مطالب مکتوب و در اظهارات شفاهی افسران خود ، اظهارات کتبی یا شفاهی آینده نگرانه ارائه دهد. مدیران یا کارمندان اشخاص ثالث. گزاره هایی که واقعیت های تاریخی نیستند ، از جمله گزاره هایی درباره اعتقادات و انتظارات 51Talk ، گزاره هایی آینده نگرانه هستند. اظهارات رو به جلو شامل خطرات و عدم قطعیت های ذاتی است. تعدادی از عوامل می توانند نتایج واقعی را با نتایج موجود در هر بیانیه آینده نگر متفاوت سازند ، از جمله شامل موارد زیر نیست اما محدود نمی شود: 51 اهداف و استراتژی های Talk 51 انتظارات Talk در مورد تقاضا و پذیرش بازار از مارک و سیستم عامل آن ؛ 51 توانایی مکالمه برای حفظ و افزایش ثبت نام دانشجو توانایی 51Talk برای ارائه دوره های جدید ؛ 51 توانایی مکالمه برای تعامل ، آموزش و حفظ معلمان جدید 51 توسعه آینده تجارت ، نتایج عملیات و شرایط مالی توانایی 51Talk در حفظ و بهبود زیرساخت های لازم برای بهره برداری از بستر آموزشی آن. رقابت در صنعت آموزش آنلاین در چین؛ رشد مورد انتظار بازارها و روند بازارهای دوره های 51Talk در چین؛ سیاست ها و مقررات مربوطه دولت مربوط به ساختار شرکت ، تجارت و صنعت 51Talk ؛ شرایط اقتصادی و تجاری عمومی در چین، فیلیپین و در جای دیگر و فرضیات اساسی یا مربوط به هر یک از موارد فوق. اطلاعات بیشتر در مورد این و سایر خطرات در پرونده های 51Talk با SEC گنجانده شده است. تمام اطلاعات ارائه شده در این بیانیه مطبوعاتی از تاریخ این بیانیه مطبوعاتی است و 51Talk هیچ تعهدی را برای به روزرسانی هر بیانیه آینده نگر متعهد نمی شود ، مگر اینکه طبق قانون لازم باشد.
گروه آموزش آنلاین چین |
||||||||
ورقهای ترازهای تلفیقی بدون حسابرسی |
||||||||
(در هزاران نفر) |
||||||||
از همان زمان |
||||||||
31 دسامبر |
30 سپتامبر |
30 سپتامبر |
||||||
2019 |
2020 |
2020 |
||||||
RMB |
RMB |
دلار امریکا$ |
||||||
دارایی های |
||||||||
دارایی های جاری |
||||||||
پول نقد و معادل |
342951 |
327،429 |
48،225 |
|||||
سپرده های مدت |
144،093 |
268،442 |
39،537 |
|||||
سرمایه گذاری های کوتاه مدت |
452،936 |
441،884 |
65،082 |
|||||
فهرست |
308 |
1،615 |
238 |
|||||
هزینه های پیش پرداخت و سایر دارایی های جاری |
250،215 |
292،066 |
43،017 |
|||||
کل دارایی های جاری |
1،190،503 |
1،331،436 |
196،099 |
|||||
دارایی های غیرجاری |
||||||||
اموال و تجهیزات ، خالص |
20،336 |
21361 |
3،146 |
|||||
دارایی های نامشهود ، خالص |
9،918 |
8101 |
1،193 |
|||||
حسن نیت |
4،223 |
4،223 |
622 |
|||||
دارایی های حق استفاده |
56،638 |
67969 |
10،011 |
|||||
سپرده های مدت |
113،415 |
554،715 |
81701 |
|||||
سایر دارایی های غیرجاری |
6،784 |
18809 |
2770 |
|||||
کل دارایی های غیرجاری |
211،314 |
675،178 |
99443 |
|||||
کل دارایی |
1،401،817 |
2،006،614 |
295،542 |
|||||
تعهدات |
||||||||
و کسری سهامداران |
||||||||
بدهی های جاری |
||||||||
وام کوتاه مدت |
16،578 |
– |
– |
|||||
پیشرفت دانش آموزان |
2،181،808 |
2،565،883 |
377.914 |
|||||
هزینه های تعهدی و سایر بدهی های جاری |
166.955 |
212،910 |
31،358 |
|||||
مسئولیت اجاره |
31،550 |
38172 |
5622 |
|||||
مالیات های قابل پرداخت |
21،661 |
25،335 |
3،731 |
|||||
کل بدهی های جاری |
2،418،552 |
2،842،300 |
418،625 |
|||||
بدهی های غیر جاری |
||||||||
پیشرفت دانش آموزان |
4783 |
2691 |
396 |
|||||
مسئولیت اجاره |
23،545 |
29،187 |
4،299 |
|||||
سایر بدهی های غیر جاری |
1،595 |
1821 |
268 |
|||||
کل بدهی های غیر جاری |
29،923 |
33،699 |
4،963 |
|||||
کل بدهی |
2،448،475 |
2،875،999 |
423،588 |
|||||
کسری کل سهامداران |
(1،046،658) |
(869385) |
(128،046) |
|||||
کل بدهی ها و کسری سهامداران |
1،401،817 |
2،006،614 |
295،542 |
گروه آموزش آنلاین چین |
|||||||||||||||||||||||||||||||
بیانیه های تلفیقی موقت متقاضی حسابرسی نشده از تلفات جامع |
|||||||||||||||||||||||||||||||
(در هزاران به غیر از تعداد سهام و داده های هر سهم) |
|||||||||||||||||||||||||||||||
برای سه ماه به پایان رسید |
برای نه ماه به پایان رسید |
||||||||||||||||||||||||||||||
30 سپتامبر |
30 ژوئن ، |
30 سپتامبر |
30 سپتامبر |
30 سپتامبر |
30 سپتامبر |
30 سپتامبر |
|||||||||||||||||||||||||
2019 |
2020 |
2020 |
2020 |
2019 |
2020 |
2020 |
|||||||||||||||||||||||||
RMB |
RMB |
RMB |
دلار امریکا$ |
RMB |
RMB |
دلار امریکا$ |
|||||||||||||||||||||||||
درآمد خالص[[6] |
408،662 |
493،471 |
538،466 |
79،307 |
1،081،339 |
1،519،021 |
223،728 |
||||||||||||||||||||||||
هزینه درآمد |
(115،988) |
(143،560) |
(146،692) |
(21605) |
(329،275) |
(434،283) |
(63،963) |
||||||||||||||||||||||||
سود ناخالص |
292،674 |
349،911 |
391،774 |
57702 |
752،064 |
1،084،738 |
159،765 |
||||||||||||||||||||||||
هزینه های اجرایی |
|||||||||||||||||||||||||||||||
هزینه های فروش و بازاریابی |
(215،415) |
(239،894) |
(282،846) |
(41659) |
(590،071) |
(751،127) |
(110،629) |
||||||||||||||||||||||||
هزینه های توسعه محصول |
(38،396) |
(38،616) |
(43،769) |
(6،446) |
(120،459) |
(118،252) |
(17،417) |
||||||||||||||||||||||||
مخارج عمومی و اجرایی |
(45،598) |
(53902) |
(53،007) |
(7807) |
(147146) |
(157،598) |
(23،212) |
||||||||||||||||||||||||
کل هزینه های عملیاتی |
(299409) |
(332،412) |
(379،622) |
(55،912) |
(857676) |
(1،026،977) |
(151،258) |
||||||||||||||||||||||||
درآمد دیگر |
– |
9،628 |
9259 |
1،364 |
– |
35،648 |
5250 |
||||||||||||||||||||||||
(ضرر) / درآمد حاصل از عملیات |
(6،735) |
27،127 |
21،411 |
3،154 |
(105،612) |
93،409 |
13،757 |
||||||||||||||||||||||||
درآمد بهره |
5،070 |
8،735 |
10،485 |
1،544 |
11677 |
26،797 |
3،947 |
||||||||||||||||||||||||
هزینه بهره و سایر هزینه ها ، خالص |
(2،692) |
(1،337) |
1،287 |
190 |
(7،533) |
(259) |
(38) |
||||||||||||||||||||||||
(ضرر) / درآمد قبل از هزینه های مالیات بر درآمد |
(4،357) |
34525 |
33،183 |
4888 |
(101,468) |
119,947 |
17,666 |
||||||||||||||||||||||||
Income tax expenses |
(1,431) |
(1,759) |
(1,598) |
(235) |
(3,761) |
(4,804) |
(708) |
||||||||||||||||||||||||
Net (loss)/income, all attributable to the Company’s ordinary shareholders |
(5,788) |
32,766 |
31,585 |
4,653 |
(105,229) |
115,143 |
16,958 |
||||||||||||||||||||||||
Weighted average number of ordinary shares used in computing basic (loss)/earnings per share |
308,834,290 |
317,793,905 |
323,676,655 |
323,676,655 |
307,455,221 |
318,242,591 |
318,242,591 |
||||||||||||||||||||||||
Weighted average number of ordinary shares used in computing diluted (loss)/earnings per share |
308,834,290 |
340,457,526 |
344,208,745 |
344,208,745 |
307,455,221 |
340,543,022 |
340,543,022 |
||||||||||||||||||||||||
[6] By performing our last year-end financial closing procedures, we discovered an oversight in our process for evaluating the status of lessons that caused us to overstate net revenues during 2018 and in interim periods of 2019. The amounts were reflecting RMB2.9 million (including RMB 2.5 million out-of-period adjustment attributed to the year of 2018) , RMB0.8 million and RMB0.5 million decreases to net revenues for the three months ended March 31, 2019, June 30, 2019 and September 30, 2019, respectively. Based on our quantitative and qualitative analysis, we do not consider the out of period impact to be material to our financial position or results of operations for any prior periods or for the quarter or year ended December 31, 2019. |
CHINA ONLINE EDUCATION GROUP |
||||||||||||||||||
UNAUDITED CONDENSED CONSOLIDATED STATEMENTS OF COMPREHENSIVE (LOSS)/ INCOME |
||||||||||||||||||
(In thousands except for number of shares and per share data) |
||||||||||||||||||
For the three months ended |
For the nine months ended |
|||||||||||||||||
Sep. 30, |
Jun. 30, |
Sep. 30, |
Sep. 30, |
Sep. 30, |
Sep. 30, |
Sep. 30, |
||||||||||||
2019 |
2020 |
2020 |
2020 |
2019 |
2020 |
2020 |
||||||||||||
RMB |
RMB |
RMB |
US$ |
RMB |
RMB |
US$ |
||||||||||||
Net (loss)/earnings per share attributable to ordinary shareholders |
||||||||||||||||||
Basic |
(0.02) |
0.10 |
0.10 |
0.01 |
(0.34) |
0.36 |
0.05 |
|||||||||||
diluted |
(0.02) |
0.10 |
0.09 |
0.01 |
(0.34) |
0.34 |
0.05 |
|||||||||||
Net (loss)/earnings per ADS attributable to ordinary shareholders |
||||||||||||||||||
پایه ای |
(0.28) |
1.55 |
1.46 |
0.22 |
(5.13) |
5.43 |
0.80 |
|||||||||||
diluted |
(0.28) |
1.44 |
1.38 |
0.20 |
(5.13) |
5.07 |
0.75 |
|||||||||||
Comprehensive (loss)/income: |
||||||||||||||||||
Net (loss)/income |
(5,788) |
32,766 |
31,585 |
4,653 |
(105,229) |
115,143 |
16,958 |
|||||||||||
Other comprehensive (loss)/income |
||||||||||||||||||
Foreign currency translation adjustments |
8,439 |
917 |
(12,229) |
(1,801) |
9,404 |
(6,768) |
(997) |
|||||||||||
Total comprehensive (loss)/income |
2,651 |
33,683 |
19,356 |
2,852 |
(95,825) |
108,375 |
15,961 |
|||||||||||
Share-based compensation expenses are included in the operating expenses as follows: |
||||||||||||||||||
Sales and marketing expenses |
(609) |
(2,447) |
(2,211) |
(326) |
(2,012) |
(6,960) |
(1,025) |
|||||||||||
Product development expenses |
(1,063) |
(1,637) |
(1,660) |
(244) |
(3,254) |
(3,196) |
(471) |
|||||||||||
General and administrative expenses |
(1,800) |
(2,785) |
(3,001) |
(442) |
(7,727) |
(9,786) |
(1,441) |
CHINA ONLINE EDUCATION GROUP |
|||||||||||||||||||||||||
Reconciliation of Non-GAAP Measures to the Most Comparable GAAP Measures |
|||||||||||||||||||||||||
(In thousands except for number of shares and per share data) |
|||||||||||||||||||||||||
For the three months ended
|
For the نه months ended
|
||||||||||||||||||||||||
Sep. 30, |
Jun. 30, |
Sep. 30, |
Sep. 30, |
Sep. 30, |
Sep. 30, |
Sep. 30, |
|||||||||||||||||||
2019 |
2020 |
2020 |
2020 |
2019 |
2020 |
2020 |
|||||||||||||||||||
RMB |
RMB |
RMB |
US$ |
RMB |
RMB |
US$ |
|||||||||||||||||||
Sales and marketing expenses |
(215,415) |
(239,894) |
(282,846) |
(41,659) |
(590,071) |
(751,127) |
(110,629) |
||||||||||||||||||
Less: Share-based compensation expenses |
(609) |
(2,447) |
(2,211) |
(326) |
(2,012) |
(6,960) |
(1,025) |
||||||||||||||||||
Non-GAAP sales and marketing expenses |
(214,806) |
(237,447) |
(280,635) |
(41,333) |
(588,059) |
(744,167) |
(109,604) |
||||||||||||||||||
Product development expenses |
(38,396) |
(38,616) |
(43,769) |
(6,446) |
(120,459) |
(118,252) |
(17,417) |
||||||||||||||||||
Less: Share-based compensation expenses |
(1,063) |
(1,637) |
(1,660) |
(244) |
(3,254) |
(3,196) |
(471) |
||||||||||||||||||
Non-GAAP product development expenses |
(37,333) |
(36,979) |
(42,109) |
(6,202) |
(117,205) |
(115,056) |
(16,946) |
||||||||||||||||||
General and administrative expenses |
(45,598) |
(53,902) |
(53,007) |
(7,807) |
(147,146) |
(157,598) |
(23,212) |
||||||||||||||||||
Less: Share-based compensation expenses |
(1,800) |
(2,785) |
(3,001) |
(442) |
(7,727) |
(9,786) |
(1,441) |
||||||||||||||||||
Non-GAAP general and administrative expenses |
(43,798) |
(51,117) |
(50,006) |
(7,365) |
(139,419) |
(147,812) |
(21,771) |
||||||||||||||||||
Operating expenses |
(299,409) |
(332,412) |
(379,622) |
(55,912) |
(857,676) |
(1,026,977) |
(151,258) |
||||||||||||||||||
Less: Share-based compensation expenses |
(3,472) |
(6,869) |
(6,872) |
(1,012) |
(12,993) |
(19,942) |
(2,937) |
||||||||||||||||||
Non-GAAP operating expenses |
(295,937) |
(325,543) |
(372,750) |
(54,900) |
(844,683) |
(1,007,035) |
(148,321) |
||||||||||||||||||
(Loss)/income from operations |
(6,735) |
27,127 |
21,411 |
3,154 |
(105,612) |
93,409 |
13,757 |
||||||||||||||||||
Less: Share-based compensation expenses |
(3,472) |
(6,869) |
(6,872) |
(1,012) |
(12,993) |
(19,942) |
(2,937) |
||||||||||||||||||
Non-GAAP (loss)/income from operations |
(3,263) |
33,996 |
28,283 |
4,166 |
(92,619) |
113,351 |
16,694 |
||||||||||||||||||
CHINA ONLINE EDUCATION GROUP |
||||||||||||||||||
Reconciliation of Non-GAAP Measures to the Most Comparable GAAP Measures |
||||||||||||||||||
(In thousands except for number of shares and per share data) |
||||||||||||||||||
For the three months ended |
For the نه months ended |
|||||||||||||||||
Sep. 30, |
Jun. 30, |
Sep. 30, |
Sep. 30, |
Sep. 30, |
Sep. 30, |
Sep. 30, |
||||||||||||
2019 |
2020 |
2020 |
2020 |
2019 |
2020 |
2020 |
||||||||||||
RMB |
RMB |
RMB |
US$ |
RMB |
RMB |
US$ |
||||||||||||
Income tax expenses |
(1,431) |
(1,759) |
(1,598) |
(235) |
(3,761) |
(4,804) |
(708) |
|||||||||||
Less: Tax impact of Share-based compensation expenses |
– |
– |
– |
– |
– |
– |
– |
|||||||||||
Non-GAAP income tax expenses |
(1,431) |
(1,759) |
(1,598) |
(235) |
(3,761) |
(4,804) |
(708) |
|||||||||||
Net (loss)/income, all attributable to the Company’s ordinary shareholders |
(5,788) |
32,766 |
31,585 |
4,653 |
(105,229) |
115,143 |
16,958 |
|||||||||||
Less: Share-based compensation expenses |
(3,472) |
(6,869) |
(6,872) |
(1,012) |
(12,993) |
(19,942) |
(2,937) |
|||||||||||
Non-GAAP net (loss)/income, all attributable to the Company’s ordinary shareholders |
(2,316) |
39,635 |
38,457 |
5,665 |
(92,236) |
135,085 |
19,895 |
|||||||||||
Weighted average number of ordinary shares used in computing basic (loss)/earnings per share |
308,834,290 |
317,793,905 |
323,676,655 |
323,676,655 |
307,455,221 |
318,242,591 |
318,242,591 |
|||||||||||
Weighted average number of ordinary shares used in computing diluted (loss)/earnings per share |
308,834,290 |
340,457,526 |
344,208,745 |
344,208,745 |
307,455,221 |
340,543,022 |
340,543,022 |
|||||||||||
Non-GAAP net (loss)/earnings per share attributable to ordinary shareholders |
||||||||||||||||||
پایه ای |
(0.01) |
0.12 |
0.12 |
0.02 |
(0.30) |
0.42 |
0.06 |
|||||||||||
diluted |
(0.01) |
0.12 |
0.11 |
0.02 |
(0.30) |
0.40 |
0.06 |
|||||||||||
Non-GAAP net (loss)/earnings per ADS attributable to ordinary shareholders |
||||||||||||||||||
پایه ای |
(0.11) |
1.87 |
1.78 |
0.26 |
(4.50) |
6.37 |
0.94 |
|||||||||||
diluted |
(0.11) |
1.75 |
1.68 |
0.25 |
(4.50) |
5.95 |
0.88 |
|||||||||||
CHINA ONLINE EDUCATION GROUP |
|||||||||||||||||
UNAUDITED ADDITIONAL INFORMATION |
|||||||||||||||||
(In thousands except percentages) |
|||||||||||||||||
For the three months ended |
For the nine months ended |
||||||||||||||||
Sep. 30, |
Jun. 30, |
Sep. 30, |
Sep. 30, |
Sep. 30, |
Sep. 30, |
Sep. 30, |
|||||||||||
2019 |
2020 |
2020 |
2020 |
2019 |
2020 |
2020 |
|||||||||||
RMB |
RMB |
RMB |
US$ |
RMB |
RMB |
US$ |
|||||||||||
Net revenues |
|||||||||||||||||
One-on-one offerings |
382,896 |
464,926 |
513,039 |
75,562 |
994,943 |
1,442,389 |
212,441 |
||||||||||
Small class offerings |
25,766 |
28,545 |
25,427 |
3,745 |
86,396 |
76,632 |
11,287 |
||||||||||
Total net revenues |
408,662 |
493,471 |
538,466 |
79,307 |
1,081,339 |
1,519,021 |
223,728 |
||||||||||
هزینه درآمد |
|||||||||||||||||
One-on-one offerings |
(104,639) |
(131,818) |
(137,436) |
(20,242) |
(287,907) |
(402,861) |
(59,335) |
||||||||||
Small class offerings |
(11,349) |
(11,742) |
(9,256) |
(1,363) |
(41,368) |
(31,422) |
(4,628) |
||||||||||
Total cost of revenues |
(115,988) |
(143,560) |
(146,692) |
(21,605) |
(329,275) |
(434,283) |
(63,963) |
||||||||||
سود ناخالص |
|||||||||||||||||
One-on-one offerings |
278,257 |
333,108 |
375,603 |
55,320 |
707,036 |
1,039,528 |
153,106 |
||||||||||
Small class offerings |
14,417 |
16,803 |
16,171 |
2,382 |
45,028 |
45,210 |
6,659 |
||||||||||
Total gross profit |
292,674 |
349,911 |
391,774 |
57,702 |
752,064 |
1,084,738 |
159,765 |
||||||||||
Gross margin |
|||||||||||||||||
One-on-one offerings |
72.7% |
71.6% |
73.2% |
73.2% |
71.1% |
72.1% |
72.1% |
||||||||||
Small class offerings |
56.0% |
58.9% |
63.6% |
63.6% |
52.1% |
59.0% |
59.0% |
||||||||||
Total gross margin |
71.6% |
70.9% |
72.8% |
72.8% |
69.5% |
71.4% |
71.4% |
||||||||||
CHINA ONLINE EDUCATION GROUP |
|||||||||||||||||||||
UNAUDITED ADDITIONAL INFORMATION |
|||||||||||||||||||||
(In thousands except for number of shares and per share data) |
|||||||||||||||||||||
For the three months ended |
For the نه months ended |
||||||||||||||||||||
Sep. 30, |
Jun. 30, |
Sep. 30, |
Sep. 30, |
Sep. 30, |
Sep. 30, |
Sep. 30, |
|||||||||||||||
2019 |
2020 |
2020 |
2020 |
2019 |
2020 |
2020 |
|||||||||||||||
RMB |
RMB |
RMB |
US$ |
RMB |
RMB |
US$ |
|||||||||||||||
Sales and marketing expenses |
|||||||||||||||||||||
One-on-one offerings |
(203,848) |
(225,226) |
(272,441) |
(40,127) |
(548,508) |
(713,177) |
(105,040) |
||||||||||||||
Small class offerings |
(11,567) |
(14,668) |
(10,405) |
(1,532) |
(41,563) |
(37,950) |
(5,589) |
||||||||||||||
Total sales and marketing expenses[7] |
(215,415) |
(239,894) |
(282,846) |
(41,659) |
(590,071) |
(751,127) |
(110,629) |
||||||||||||||
Product development expenses |
|||||||||||||||||||||
One-on-one offerings |
(34,028) |
(35,102) |
(41,582) |
(6,124) |
(105,431) |
(108,666) |
(16,005) |
||||||||||||||
Small class offerings |
(4,368) |
(3,514) |
(2,187) |
(322) |
(15,028) |
(9,586) |
(1,412) |
||||||||||||||
Total product development expenses[8] |
(38,396) |
(38,616) |
(43,769) |
(6,446) |
(120,459) |
(118,252) |
(17,417) |
||||||||||||||
General and administrative expenses |
|||||||||||||||||||||
One-on-one offerings |
(42,251) |
(50,509) |
(50,587) |
(7,451) |
(133,030) |
(148,393) |
(21,856) |
||||||||||||||
Small class offerings |
(3,347) |
(3,393) |
(2,420) |
(356) |
(14,116) |
(9,205) |
(1,356) |
||||||||||||||
Total general and administrative expenses[9] |
(45,598) |
(53,902) |
(53,007) |
(7,807) |
(147,146) |
(157,598) |
(23,212) |
||||||||||||||
Operating expenses |
|||||||||||||||||||||
One-on-one offerings |
(280,127) |
(310,837) |
(364,610) |
(53,702) |
(786,969) |
(970,236) |
(142,901) |
||||||||||||||
Small class offerings |
(19,282) |
(21,575) |
(15,012) |
(2,210) |
(70,707) |
(56,741) |
(8,357) |
||||||||||||||
Total operating expenses |
(299,409) |
(332,412) |
(379,622) |
(55,912) |
(857,676) |
(1,026,977) |
(151,258) |
||||||||||||||
Other income |
|||||||||||||||||||||
One-on-one offerings |
– |
7,884 |
7,794 |
1,148 |
– |
31,214 |
4,597 |
||||||||||||||
Small class offerings |
– |
1,744 |
1,465 |
216 |
– |
4,434 |
653 |
||||||||||||||
Total other income |
– |
9,628 |
9,259 |
1,364 |
– |
35,648 |
5,250 |
||||||||||||||
(Loss)/income from operations |
|||||||||||||||||||||
One-on-one offerings |
(1,870) |
30,155 |
18,787 |
2,766 |
(79,933) |
100,506 |
14,802 |
||||||||||||||
Small class offerings |
(4,865) |
(3,028) |
2,624 |
388 |
(25,679) |
(7,097) |
(1,045) |
||||||||||||||
Total (loss)/income from operations |
(6,735) |
27,127 |
21,411 |
3,154 |
(105,612) |
93,409 |
13,757 |
||||||||||||||
[7]Share-based compensation expenses included in the sales and marketing expenses for one-on-one offerings and small class offerings were RMB2,086 and RMB125 respectively for the third quarter of 2020, and RMB561 and RMB48 respectively for the third quarter of 2019. |
[8]Share-based compensation expenses, included in the product development expenses for one-on-one offerings and small class offerings were RMB1,135 and RMB525 respectively for the third quarter of 2020, and RMB806 and RMB257 respectively for the third quarter of 2019. |
[9]Share-based compensation expenses, included in the general and administrative expenses for one-on-one offerings and small class offerings were RMB2,960 and RMB41 respectively for the third quarter of 2020, and RMB1,784 and RMB16 respectively for the third quarter of 2019. |
SOURCE China Online Education Group